WFOŚiGW w Olsztynie: Skorzystaj z okazji- usuń azbest!
W 2017 roku kontynuowane są działania związane z usuwaniem azbestu z Warmii i Mazurach. Tym razem na ten cel przeznaczono blisko 1,7 mln zł, z czego prawie 700 tys. zł stanowią środki z WFOŚiGW w Olsztynie.
Pozostała kwota – 1 mln zł stanowi dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. O dotacje mogą starać się jednostki samorządu terytorialnego, które przeprowadziły inwentaryzację wyrobów zawierających azbest na swoim terenie oraz posiadają opracowany i przyjęty uchwałą rady odpowiedni program usuwania azbestu i wyrobów zawierających ten groźny minerał. Dotacje będą udzielane jednostkom samorządu terytorialnego na usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów, których właścicielami są: jednostki samorządu terytorialnego i Skarb Państwa, osoby fizyczne, rolnicy, kościoły i związki wyznaniowe, stowarzyszenia, spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, rodzinne ogrody działkowe, będące we władaniu Polskiego Związku Działkowców, jednostki sektora finansów publicznych, będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi, a także spółki prawa cywilnego i handlowego. W programie przewidziano dofinansowanie do 85 proc. kosztów kwalifikowanych, jednak cena za jedną tonę usuniętych wyrobów azbestowych nie powinna być wyższa niż 680 zł. Nabór wniosków potrwa do 31 października 2017 roku. Szczegóły znajdą Państwo na stronie www.wfosigw.olsztyn. Pl w Zakładce Portal beneficjenta/Środki krajowe/Konkursy.